مصاحبه آرشیو خبر ها
ترك تورین بزرگ‌ترین اشتباه دوران فوتبالی من بود

ترك تورین بزرگ‌ترین اشتباه دوران فوتبالی من بود

اگر می‌توانستم بخشی از گذشته‌ام را تغییر دهم هرگز در سال 2011 از یوونتوس به پی‌اس‌چی نمی‌رفتم. در آن سال پروژه مدیرعامل قطری پاریسی‌ها من را متقاعد كرده بود كه آینده روشنی پیش‌روی آنهاست هرچند پیش‌بینی مطلوبی در مورد وضعیت خودم در این باشگاه انجام ندادم.

 

ترك تورین در سال 2011 بزرگ‌ترین اشتباه دوران فوتبالی من بود. اوضاعم در پاریسن‌ژرمن به آنجا رسید كه زیاد بازی به من نمی‌رسید و موقعیتم در تیم ملی مالی نیز به خطر افتاده بود. با اینكه در فرانسه بزرگ شده بودم اما در آنجا مرا به چشم یك بازیكن خارجی می‌دیدند. روزهای بدی بود؛ اوضاع بر وفق مرادم پیش نمی‌رفت و دیگر تیمی در اروپا خوهان من نبود. رفته‌رفته پیشنهادات آسیایی جایشان را به پیشنهادات اروپایی دادند و باشگاه‌هایی از چین، هند و اندونزی برای جذب من اعلام آمادگی ‌كردند و من نیز یك فصل در لیگ هر كدام از این كشورها به فوتبالم ادامه دادم.

 

حالا كه به آن روزها فكر می‌كنم به این نتیجه رسیده‌ام كه حضور در لیگ كشورهایی آسیایی تنها مناسبِ سالهای پایانی دوران حرفه‌ای فوتبال است. در همین سالها نیز جایگاهم در تیم ملی مالی را نیز از دست دادم و از سال 2013 هرگز به تیم ملی دعوت نشدم تا بیشتر از همیشه روزهای فوتبالی‌ام غم‌انگیز شود.

 

در ادامه به مكزیك رفتم و یك فصل در تیم اتلتیكو سن‌لوئیز بازی كردم؛ تیم‌هایی قدرتمند و استادیوم‌هایی با طرفداران پرشور. اما مصدومیت باعث شد در این كشور نیز روزگار خوبی را سپری نكنم. بعد از این تیم تنها یك باشگاه آماتور به نام کیتچی در كشور هنگ‌كنگ پذیرای من شد تا روند ناكامی‌های من كامل شود. از ماه ژانویه و با خاطر شرایط جسمانی و بیماری پدرم بار دیگر به فرانسه بازگشته‌ام و به تیم سوشو در رقابت‌های دسته دوم فوتبالِ این كشور پیوسته‌ام. در 34 سالگی نگاهم به فوتبال بسیار تغییر كرده هر چند شاید دیر شده باشد. اگر یكبار دیگر به تابستان 2011 برگردم هرگز تورین را ترك نمی‌كنم.

 

صحبت های بالا، بخشی از مصاحبه ی مومو سیسوکو هافبک اسبق باشگاه یوونتوس می باشد.

 

سیسوكو در دوران حضورش در یوونتوس 100 بار برای بیانكونری‌ها در رقابت‌های مختلف به میدان رفت و سه گل نیز برای این تیم به ثمر رساند؛ با این حال حضور 4 ساله او در كنار یوونتوس با كسب عناوین داخلی و خارجی در ایتالیا و اروپا همراه نبود.

یوونتوس یووه ایران یووه یوونتوس ایران اخبار یوونتوس سایت یوونتوس بوفون رونالدو رونالدو یوونتوس یوونتوس ایتالیا فهرست بازیکنان یوونتوس اخبار باشگاه یوونتوس پیراهن باشگاه یوونتوس ورزشگاه یوونتوس بهترین بازیکن یوونتوس

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: